Retratava l’estació del tren de via estreta de Quart, que havia fundat la Companyia del Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona.
La descripció tècnica ens diu ; construcció de planta rectangular i coberta a dues aigües amb caiguda a la façana principal i posterior. Composició simètrica als quatre murs: dues portes i una finestra al mig i dues finestres i ull de bou als costats estrets. La part baixa del mur, els marcs i la cornisa són de maó vermell i l'ampit de la finestra de rajola vidriada. El carener està decorat amb un ferro forjat. No fa cap esment al mestre d’obres i/o arquitecte, dades que ens agradarà saber a l’email coneixercatalunya@gmail.com
Les noticies històriques ens diuen que el 15 d'abril de 1889 es constitueix la "Companyia de Ferrocarril de Sant Feliu de Guíxols a Girona". El primer viatge s'efectua el 30 de juny de 1892. L'estació degué ser bastida entre aquestes dues dates i té les mateixes característiques que les de Castell d'Aro, santa Cristina d'Aro i la Font Picant. L'últim viatge realitzat pel carrilet es feu el 10 d'abril de 1969.Actualment, desapareguda la xarxa viària, ha estat adaptada com a guarderia: s'ha restaurat l'exterior i condicionat l'interior convertint-lo en un únic espai.
Pel que fa al topònim ens diu la Generalitat de ‘ Barcelona’; en la documentació antiga Quarto (segle XIV), que és d’origen llatí, perquè el terme es troba situat a quatre milles de la ciutat de Girona.
Ens agradarà rebre les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com , la desinformació vers els nostre patrimoni històric i cultural, és una eficaç eina en mans dels enemics de Catalunya.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada