https://www.ajuntamentdetremp.cat/documents/monuments-serra-de-gurp-i-terreta.pdf
https://elcanutdelsminairons.cat/2023/07/18/sant-pau-de-la-ribereta/
La Ribereta és una caseria que pertany a l'antic terme de Sapeira, agregat
el 1970 al terme municipal de Tremp. Abans del febrer del 1847 pertanyia a
l'ajuntament d'Espills
La Ribereta no disposa de capella pròpia. Sí, en canvi, un dels seus masos:
el mas Alturo, que té la capella de sant Pau.
La capella és de petites dimensions i no presenta cap estil arquitectònic
definit
La porta d’entrada està situada a la paret sud, està formada per uns
brancals fets amb pedres que acaben amb una arcada de mig punt construïda amb
totxanes vermelles. Al damunt de la porta hi ha un ull de bou fet d’obra. Al
capdamunt d’aquesta paret hi ha el campanar d’espadanya d’un sol ull sense que hi
hagi actualment cap campana
Al costat sud de la capella hi ha el cementiri de la Ribereta, que és de
petites dimensions i amb la porta d’entrada situada a la part sud. En el seu
interior s’hi ha construït recentment un cos de nínxols
El Centre de Documentació de Cultura Popular i Religiosa de Catalunya ( Arxiu
Gavín ) em confirmava que l'edifici és l'església de Sant Pau de la Ribereta.
Si existeixen en agradarà rebre un exemplar dels Goigs a l’email castellardiari@gmail.com
Només una Catalunya lliure i sobirana, podria plantejar-se polítiques demogràfiques que permetessin ocupar i dignificar la totalitat del territori, està clar però, que hi ha massa interessos espuris , que tenen el benefici a curt termini com única opció possible. Anem MOLT tard.
L'associació - forçada - amb el REINO DE ESPAÑA ha estat MOLT negativa en tots els aspectes, també, també, en l'àmbit religiós en el que s'havia produït una simbiosis entre l'Església i el poble, recordeu que aqui dèiem escolans - els que van a l'escola- als que al REINO anomenaven MONAGUILLOS.
El mal no sempre ve d'Almansa, el llenguatge xaró groller, inapropiat, deliberadament inculte, que sovinteja en la programació de les televisions en llengua castellana, en programes on persones de dubtosa honestedat, formació i/O intel·ligència, opinen de tot i de tothom, comença a traslladar-se a la televisió en llengua catalana
Ens dol assabentar-vos que els genocides, els piròmans, els traficants de persones, armes, drogues , els corruptes, els policies assassins de Marroc , dels EUA , d'Iran , ... , continuen en llibertat
Badalona ens recordava - dolorosament - que els pobres són aquells que no serien el que són si nosaltres fóssim el que hauríem de ser.
Jaume Collboni Cuadrado (Barcelona, 5 de septiembre de 1969) s'afegia a aquest " campionat inhumà "
Si vius en un indret on tenen una llengua pròpia, aprèn-la, enraona-la, defensa-la, no siguis estranger al teu propi país.
inFeliços els perseguidors dels justos i de les minories ètniques i/o culturals perquè d’ells és l’infern







.jpg)


