https://www.enciclopedia.cat/catalunya-romanica/santa-margarida-de-priva-les-avellanes-i-santa-linya
Quan al topònim Privà :
https://oncat.iec.cat/veuredoc.asp?id=32630
L'església de Santa Margarida de Privà és de planta rectangular amb una sola nau, capçada a llevant per un absis semicircular que només conserva l'arrencada de l'angle NE. La nau presenta una volta de canó apuntada, parcialment ensorrada, que descansa sobre uns murs laterals molt gruixuts i que era reforçada per dos arcs torals.
De les dues capelles laterals obertes prop de
l'absis només se'n conserva la capella del mur N, amb arc apuntat adovellat. A
la nau resten tres columnes adossades.
La porta d'accés al temple s'obre a l'extrem O del mur N. D'estil gòtic, és
estructurada per quatre arcs de mig punt lleugerament apuntats i decorats. A
l'angle SO es troba el campanar, parcialment enderrocat; és de planta
rectangular i conserva l'escala de cargol per accedir al darrer pis, així com
una porta força estreta per a accedir.
L'aparell constructiu és molt acurat, fet a base de carreus rectangulars
ben escairats.
La primera dada documental de l'església és la donació que féu Ermengol V
de l'església de Privà a Santa Maria de Solsona l'any 1093. Va passar a ser
sufragània de la parròquia de Santa Maria de Santa Linya, fet pel qual no
apareix a les butlles del 1151 ni en l'acta de consagració de Santa Maria de
Solsona de l'any 1163. En canvi apareix consignada en una relació d'esglésies
de la canònica de Solsona a la fi del segle XIII.
Si existeixen, ens agradarà rebre un exemplar dels Goigs a l'email castellardiari@gmail.com
Només una Catalunya lliure i sobirana, podria plantejar-se polítiques demogràfiques que permetessin ocupar i dignificar la totalitat del territori, està clar però, que hi ha massa interessos espuris , que tenen el benefici a curt termini com única opció possible. Anem MOLT tard.
L'associació - forçada - amb el REINO DE ESPAÑA ha estat MOLT negativa en tots els aspectes, també, també, en l'àmbit religiós en el que s'havia produït una simbiosis entre l'Església i el poble, recordeu que aqui dèiem escolans - els que van a l'escola- als que al REINO anomenaven MONAGUILLOS.
El mal no sempre ve d'Almansa, el llenguatge xaró groller, inapropiat, deliberadament inculte, que sovinteja en la programació de les televisions en llengua castellana, en programes on persones de dubtosa honestedat, formació i/O intel·ligència, opinen de tot i de tothom, comença a traslladar-se a la televisió en llengua catalana
Ens dol assabentar-vos que els genocides, els piròmans, els traficants de persones, armes, drogues , els corruptes, els policies assassins de Marroc , dels EUA , d'Iran , ... , continuen en llibertat
Les eleccions d’Extremadura venien a confirmar el traspàs DEFINITIU I ENS TEMEM QUE IRREVERSIBLE de la “ milana bonita “
Badalona ens recordava - dolorosament - que els pobres són aquells que no serien el que són si nosaltres fóssim el que hauríem de ser.
Si vius en un indret on tenen una llengua pròpia, aprèn-la, enraona-la, defensa-la, no siguis estranger al teu propi país.
inFeliços els perseguidors dels justos i de les minories ètniques i/o culturals perquè d’ells és l’infern


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada