Havia “ vist” que no visitat la capella de Can Solà de la Roca, advocada a sant Isidre, al terme del Bruc , a
la comarca de l’Anoia, avui sense culte, el Mapa de Patrimoni diu que és un
edifici de planta quadrada i d'una sola nau.
La paret nord està adossada a un dels coberts del pati. La porta està
orientada al sud.
A la façana hi ha un rellotge de sol i es corona amb un campanar
d'espadanya d'un sol ull, en el que no hi ha la campana.
Les parets estan arrebossades i als
angles tenen carreus.
https://coneixercatalunya.blogspot.com/2010/01/lanoia-desconeguda-la-balma-del-sola-de.html
Si existeixen ens agradarà rebre un exemplar dels Goigs a l’email
castellardiari@gmail.com
https://algunsgoigs.blogspot.com/2019/03/goigs-sant-isidre.html
https://patrimonicultural.diba.cat/element/sant-isidre-0
Sempre és bo recordar d’on veníem; el Concili de Trento instava a edificar
oratoris, capelles, ermites, esglésies,.., a fomentar els aplecs com a mètode
per mantenir i àdhuc fer créixer la religiositat popular.
El cardenal Isidro Gomá y
Tomás, signava i feia signar als bisbes
una carta en favor de la traïció infame del General Franco i els militars que
l'acompanyaven en l'alçament militar del 18 de juliol de 1936, i ho feia
malgrat la negativa i la previsió profètica del també cardenal Francesc d'Assís
Vidal i Barraquer, que l'advertia que aquest gest posaria en risc la
persistència mateixa del catolicisme al REINO DE ESPAÑA.
La victòria dels sediciosos,
comportaria una repressió brutal que recriminaria el mateix cardenal Isidro
Gomá y Tomá, que moria molt oportunament l'any 1940, Franco compliria la seva
promesa i assignaria una retribució regular a càrrec del pressupost de l'estat
als sacerdots, fomentaria la creació de
seminaris i elevava a “ confessió estatal “ el
catolicisme , els fidels però, s'allunyaven d'aquella església que molts fidels, especialment a Catalunya,
començaren a veure més com un apèndix de
l’opressió franquista, que com a espai de llibertat i consol
A la mort del sàtrapa la duríssima
realitat que preveia el cardenal Francesc d'Assís Vidal i Barraquer, quines
despulles acabarien tornant a Tarragona, es feia present, caiguda de les
vocacions, laïcisme, .., presència creixent d’altres confessions,...
Esperem que es pugui redreçar la deriva de l’església catòlica.
.jpg)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada