dimarts, 2 de setembre del 2025

IN MEMORIAM. CAPELLA DE SANTA ANNA DE LA MASIA DE PASSARELL. MOIÀ.

 

Llegia que l’any 1883  s’aixecava la capella advocada a santa Anna de la masia de Passarell,; petita, d'una sola nau,  amb porta d'accés a l'oest i motllura perimetral amb teulada a dues vessants amb ràfec amb tres línies mixtes (rajola, teula, rajola) pintada en blanc, actualment en bastant mal estat que fa de magatzem.

 


Fotografia.  Carles Illa Casanova ( 1949 + 22.3.2022 )



https://www.regio7.cat/moianes/2022/03/22/moia-perd-seu-home-temps-64141720.html

https://patrimonicultural.diba.cat/element/passarell

https://ca.wikipedia.org/wiki/Santa_Anna_de_Passarell

Continuem esperant informació sobre l'advocació de la  capella que el  Xavier Serrano, en la seva publicació DEL  JARDÍ  DE   CAL   CRISTO   AL  PARC  MUNICIPAL   DE  MOIÀ , situa en l’espai de l’actual mirador.

https://raco.cat/index.php/Modilianum/article/view/404844/498601

Si existeixen, ens agradarà rebre un exemplar dels Goigs a l'email castellardiari@gmail.com 

Que santa Anna  elevi a l'Altíssim la pregària del poble català per assolir la llibertat nacional, els clams de les victimes dels genocidi ètnics i/o culturals que es duen a terme arreu del món, i les peticions de justícia dels que pateixen la corrupció endèmica i sistèmica del REINO DE ESPAÑA. 

Amén !!!  

inFeliços els perseguidors  dels justos i  de les minories  ètniques i/o culturals   perquè d’ells és l’infern