dijous, 19 de febrer del 2026

ESCOLES PÚBLIQUES I VIVENDES MESTRES. CEIP JOAN MARGARIT I DE PAU. LA BISBAL. L’EMPORDANET.

 

Fa anys que maldem per confegir un inventari  d’edificis escolars anteriors i/o coetanis a les dictadures feixistes ( Primo de Rivera /  Franco /.. ) , i val a dir que hem trobat poca col·laboració en la nostra tasca – de la pública no n’esperàvem i agraïm la que ens ha vingut - , de la privada hem de deixar constància que ens sentim  MOLT decebuts.

A Catalunya no ens calen enemics – i  dissortadament els tenim a casa ençà de 1714 – només amb els “ amics”  ja està quasi garantit que no aixecarem cap.

Trobava a:

https://arxhisgirona.coac.net/edificis/fitxa/8.html?registre=&denominacio=&adreca=&poblacio=&page=6&pos=54

Projecte d'Escoles i vivendes per mestres de desembre de 1964.

Ampliació amb traster i rentadors el març de 1967.

L'any 1971, Josep Claret construeix el menjador escolar.

Actualment el CEIP Joan de Margarit està format per l'edifici de les antigues Escoles i un nou edifici de planta baixa i dos pisos, construït en els darrers anys.


Edifici situat en el mateix carrer que l'Institut ,  presenta planta baixa i pis, coberta a dues aigües i façana arrebossada. El sistema constructiu és de parets de càrrega i per tant les finestres, marcadament horitzontals, són petites (especialment a la part posterior).

Josep Maria Claret i Rubira (Girona, 1908-1988)