dissabte, 26 de febrer del 2011

CASTELL DE JAUMAR. CABRILS

Em desesperava per la més que minsa informació sobre la família Jaumar, i l’edifici conegut com a Castell de Jaumar, i segons vaig entendre avui propietat municipal.

A l’espera de rebre noticies des del Museu-Arxiu Municipal de Cabrils. Comparteixo amb vosaltres les meves preguntes.




Els Jaumar l’any 1.923 convertien l’antiga masia de Can Rafart, en la seva casa d'estiueig. L’edifici de trets majestuosos, imita un castell medieval. Torres emmerletades, matacans, finestres coronelles, escuts heràldics,... fins edifici religiós, que qualificat com ‘d'estil neomedieval’, em suggereix influències neogòtiques.



En els seus jardins, podem trobar diverses espècies d'arbres: palmeres, plataners, eucaliptus, avets, alzines, pins…

Que en sabem dels Jaumar ?.

Dels seus orígens ?

De la procedència de la fortuna econòmica, que l’edifici pressuposa ?

De la seva ubicació a dia d’avui ?

En algun lloc apareix ‘Edificat per en Jaume Bofarull’. Que en sabem d’aquest home ?

Podeu descartar la ‘Gran enciclopèdia de Barcelona’ , i per descomptat el cercador Google.
Envieu les vostres aportacions a l’email coneixercatalunya@gmail.com

Per endavant gràcies.

2 comentaris:

club units pel canvi ha dit...

La familia De Jaumar actualment resideix a Barcelona. El castell està tapiat i es propietat del ajuntament de Cabrils. Tot això ho se, perquè sóc desendent del Jaume Bofarull.

Anònim ha dit...

jo soc una de la famila de Jaumar jo se que ara el castell s'està venent a un russ que no se el seu nom ja que es un nom molt raro se perque es va donar a l'ajuntament de cabrils es va donar perque costava molt de mantindre i calia molts diners també se que actualment noo tota la familia de Jaumar viu a barcelona aver jo si la majoria si pero hi han dos parts que no hi ha un que es diu Manuel de Jaumar i els seus tres fills i un que es diu Antonio de Jaumar.