dijous, 28 de juny del 2007

Les tines de les Baumes Rogues

Ens havíem quedat amb la mel al llavis, en la sortida que juntament amb el Feliu Añaños i Masllovet, ens havia portat a la Vall del Flaquer. Semblava talment que les tines dites de les Balmes o Baumes Roges estaven quasi al costat, però en la realitat quan assolíem la Serra de Puig Gili, el nostre temps s’esgotava irremissiblement [ tenim el costum de fer únicament sortides d’un mati, i la tornada a casa per dinar, ha de ser sempre abans de les 14,00 ] . Certament aquella no va ser la primera ni l’última de les ocasions en que deixaven feina per fer.
Vàrem seguir la nostra programació de sortides, que passava per llocs tant distants com, Santa Maria d’Oló, el Torrent de Colobrers entre Castellar del Vallès i Sabadell, La Vall de Cardó, a les muntanyes que l’Ebre ha conformat al llarg dels segles, Sant Quirze de Safaja, just fins a les envistes de Centelles,....... però les Baumes Roges, com l’ermita Vella de Sant Joan d’Oló, les teníem constantment en el pensament; de la darrera tenim ja la certesa de localitzar-la no més enllà d’un quilòmetre de la masia d’Armenteres; pel que fa a les Balmes Roges ens adreçàvem al Consorci de les Valls del Montcau, vallsdelmontcau@diba.es
En complau molt reproduir aquí el text de la resposta, tant per deixar constància d’una forma més que correcta d’atendre als ciutadans/usuaris – que ho es, sens dubte – com per facilitar a qui li pugui interessar una informació que li permetrà descobrir aquest lloc encisador.
“Benvolgut Antoni,En contesta a la vostra sol•licitud d’informació referent a la situació en el mapa de les “Tines de les Balmes Roges”, dir-vos que aquestes es troben a la carena de la serra del Puig Gili, a la cara Sud, tot just la carena següent de les tines de la Valls del Flaquer.No obstant, l’accés d’un lloc a l’altre és prou complicat d’explicar, dit això serà millor que sortiu del Pont de Vilomara en direcció Rocafort-Mura , a tot just sortir a 150 metres del inici de la carretera BV-1224 agafarem el camí de la dreta de la Casa Nova que va vorejant la riera de Santa Magdalena i la riera de la Casa Nova fins arribar a la Casa Nova de Sant Jaume. En aquest punt deixarem la pista per agafar el camí que passa pel mig de la masia fins arribar a la riera. La creuarem i seguirem pel mateix camí, riera amunt, passant pel costat de les tines de la Lluca i Ratapinyades. Tot vorejant el torrent arribarem al Racó dels Manresans. Seguirem el camí fins arribar a un trencall on el camí de l’esquerra ens duria fins a la Vall del Flaquer, el deixarem enrere continuant pel mateix camí fins arribar a un trencall a mà esquerra que ens durà directament al conjunt de tines, tot just sota les roques en una Balma obrada (Serra de Puig Gili).Tot plegat pot semblar una mica embolicat, però no es per tant.La referència exacta de la situació agafada per GPS es: 41º 41,666’N - 1º 55,090’ES i malgrat així tens dificultats no dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres”
Si algun des lectors, abans que ho fem nosaltres, arriba fins a les Balmes Roges, es pregat des d’ara, de fer-nos-ho saber [ amb pels i senyals ] a amora@moianes.net