diumenge, 6 d’abril del 2025

GRANJA DE SANT VICENT FERRER. EL BELLESTAR. PENELLES. LA NOGUERA.

 

Els arquitectes Bernat Pejoan Sanmartí (Sant Vicenç de Castellet, 22 d'octubre de 1864 - Barcelona, 30 de desembre de 1926 ) i Josep Danés Torras (Olot, 1891 - Olot, 1955) foren els autors  de la granja Sant Vicent Ferrer es troba en una zona plana de camps de conreu al nord-oest de la carretera LV-3331, a tres quilòmetres al nord-est de Linyola i a 4,5 quilòmetres al sud-oest de Penelles.

Es tracta d'una colònia agrícola que disposa una sèrie d'edificis seguint una retícula ortogonal amb criteris de funcionalitat racionalista i certs elements decoratius de gust modernista sobretot en l'ús del maó per crear formes


https://invarquit.cultura.gencat.cat/card/41369

https://algunsgoigs.blogspot.com/2022/08/goigs-sant-vicenc-ferrer-granja-de-sant.html

 

https://web.archive.org/web/20140325211201/http://www.ccnoguera.cat/penelles/images/POUM/cat%C3%A0leg%20bens.pdf

Ens agradarà rebre imatges i dades de l'escola - si en va arribar a tenir  la colònia - a l'mail castellardiari@gmail.com 

El sostre demogràfic de Penelles s’assolia al cens de 1910 amb 1.286 ànimes, es tancava l’exercici 2024 amb 435 habitants de dret.

Que Sant Vicenç Ferrer elevi a l'Altíssim la pregaria del poble català per assolir la seva llibertat nacional.