divendres, 16 d’octubre del 2026

ESGLÉSIA DE CALABUIG, ADVOCADA A SANT. FELIU. BÀSCARA. L’EMPORDÀ SOBIRÀ

 


https://invarquit.cultura.gencat.cat/card/17893

https://arxhisgirona.coac.net/edificis/dades/fitxa.html?registre=&autor=&denominacio=&adreca=&poblacio=b%C3%A0scara&page=2&pos=16

Edifici aixecat com a castell dels Rocabertí en el segle XII que es convertirà en església en el segle XIX.

El castell dels Rocabertí i la capella de Sant Feliu (del castell) varen ser destruïts pels francesos durant la Guerra de la Independència.

Edifici de grans dimensions i planta rectangular.

A la façana s'obre la porta d'accés i una petita rosassa. A la banda de migdia s'eleva el campanar, de base quadrada i amb obertures d'arc de mig punt i coberta de pavelló. El mur de migdia presenta elements de l'antic castell (espitlleres, portal d'arc de mig punt, finestra coronella gòtica, etc.)

L'interior es cobreix amb volta és apuntada recolzada en dos arcs de dovelles ben tallades. La nau de l'església ocupa el lloc de l'antic castell.


https://joandalmaujuscafresa.blogspot.com/2020/06/esglesia-de-sant-feliu-de-calabuig.html

Si existeixen, ens agradarà rebre un exemplars dels Goigs a l’email castellardiari@gmail.com

Quan al topònim Calabuig:

https://oncat.iec.cat/visor-oncat/?volum=III&pagina=180&columna=a&linia=1&terme=CALABUIG

Que els calabugencs, bascarencs, empordanesos,. catalans ,..,Senyor ; allibera el teu poble del jou insuportable del REINO DE ESPAÑA. Eradica de la faç de la terra el " virus de Castilla " , i deslliura'ns dels que parlen " CRISTIANO" , insistint en que l'única llengua que entens és el castellà.  

Només una Catalunya lliure i sobirana,  podria plantejar-se polítiques  demogràfiques que permetessin ocupar  i dignificar la totalitat del territori, està clar però, que hi ha massa  interessos  espuris , que tenen el benefici a curt termini com única opció possible. Anem MOLT tard.

«A qui no es cansa de pregar, Déu li fa gràcia»

 Si vius en un indret on tenen una llengua pròpia,  aprèn-la, enraona-la, defensa-la, no siguis estranger al teu propi país.

inFeliços els perseguidors  dels justos i  de les minories  ètniques i/o culturals   perquè d’ells és l’infern