dissabte, 25 de desembre del 2021

IN MEMORIAM. ESCOLA PÚBLICA DE SENTMENAT. VALLÈS OCCIDENTAL.

 

Un termocontacte em donava ocasió de tornar a Sentmenat el dia 24.12.202,  el cel estava emboirat, no feia gaire fred, i en el moment que retratava la façana de l’edifici que havia aixoplugat l’escola Pública, a la Plaça de l’Ajuntament.  no plovia.

 



 El Lluis Solà Marti, m’havia deixat  un comentari al facebook de “ No et de Sentmenat si ....” en relació a l’autor de l’edifici de les escoles publiques i de la resta d’edificis de la Plaça Major de Sentmenat.

 

 L'arquitecte va ser Joaquim Manich i Comerma (1882 - 1976) guanyador del concurs per l'edificació que es va fer el 1944, i  el constructor va ser Jaume Mañosa Boadella amb un pressupost per les escoles i les cases dels mestres de 487.000 pessetes


En un moment dur per l’escola catalana, en venia de gust recordar que a l’època en que es feia aquest edifici, l’única llengua permesa era “ el cristiano”, i els alumnes havien de cantar el Cara al Sol, davant d’un professorat que en ocasions havia passat de l’activitat militar, a la docència, sense cap formació especifica.

https://www.guimera.info/wordpress/tribuna/el-magisteri-com-a-boti-de-guerra-in-memoriam/


Fora bonic recuperar fotografies i històries d’aquella escola , oi?.


En un dia d’avui, em dolent a l’ànima tots els amics i amigues que m’han acompanyat en els meus viatges per Catalunya, i que m’han precedit en el retorn a la Casa del Pare Celestial.