dimecres, 8 de febrer del 2023

ELS EFECTES DE LA QUIMIOTERÀPIA


El dia 9.1.2023 m’aplicaven la primera sessió de quimioteràpia, els efectes de la Eritrodistesia Palmoplantar  (  reacció cutània induïda per la quimioteràpia caracteritzada per un eritema dolorós al palmell de les mans i a la planta dels peus acompanyat de formigueig i sensacions d'adormiment, que en casos greus pot interferir en les funcions bàsiques de psicomotricitat).  en aquesta ocasió començaven a remetre entre el 3er i el quart dia. 





 Explicava suara l’origen de tot plegat a : https://www.guimera.info/wordpress/contesnadal/lany-del-cancer/

El dia 30.1.2023 m’aplicaven a l’Hospital General de Catalunya, la 2ª sessió de quimioteràpia –  en tinc 4 de programades-  els efectes  de la Eritrodistesia Palmoplantar s’aguditzaven una mica, i apareixen algunes  descamacions al cap.  Els canvis d’humor provocaven no poques situacions “ tenses”, i em calia excusar-me – es fa costa amunt, entendre que és el medicament i no el malalt, el que “ parla “ - patia un episodi de dificultat per respirar, a tot això cal afegir dissortadament  les noticies “ males noticies” , terratrèmols al Kurdistan, la guerra d’Ucraïna, la  “ celebració del dia del Càncer”  , i el reconeixement de que només a Catalunya  s’han detectat més de 38.000 casos – i la sospita de que moltíssims més  no s’han detectat, ni es detectaran des d’un sistema públic de salut que fa anys que està en fallida - ,..,  ajuden poc a aixecar l’ànim. La noticia de la pèrdua d’un boníssim amic – a quin comiat no podia assistir a causa del fred intens – m’ensorrava, si això és possible una mica més


El dia 20.2.2023,  em feien  la tercera sessió de quimioteràpia a l’Hospital General de Catalunya,  en aquesta ocasió es repetia  l'episodi de dificultat per respirar, malgrat que es feien algunes modificacions en la metzina, la fredorada de darreries de febrer aguditzava  els símptomes de   la Eritrodistesia Palmoplantar 


Cercava ajuda,  des del primer dia només em donaven dades genèriques en relació a les menges que poden ajudar a fer-ho tot plegat més suportable.  Desencís total,  cita prèvia en una ciutat propera - a llocs com Castellar del Vallès, amb més de 25.000 habitants, les Entitats que diuen ajudar als malats no s'hi fan presents - ,  anava a la visitava i em donaven un plec de fulls amb consells generals, que em podrien haver enviat per Internet. 


El sistema et deixa en la més absoluta solitud. 


Si tens " problemes"  ves a Urgències. 


 El 13.3.2023 ,  em feien la quarta, tinc l'esperança de que els efectes " secundaris "  seran suportables. L'objectiu és clar sobreviure a la Quimioteràpia. 


Si heu passat, o passeu per un procés similar, us recomano compartir/comentar els vostres símptomes. El meu correu és castellardiari@gmail.com


Malgrat tot, el que deixava escrit,  tinc l’absoluta confiança de tornar a voltar per Catalunya aquesta primavera, i com he fet des de fa anys,  continuar explicant-vos les meravelles d’aquest país petit