dimecres, 25 d’abril del 2012

NOSTRA SENYORA DEL TALLAT A SANT LLORENÇ DE ROCALLAURA

Oficiava Mossèn Joan Costa Pregonas, a l’església parroquial de Rocallaura , dedicada a Sant Llorenç Màrtir i aixopluc per qüestions de seguretat de la imatge de Nostra Senyora del Tallat.

Quan acabava la funció litúrgica la germana de Família Llum i Vida, Maria Magdalena traslladava al rector el meu interès per retratar dalt del seu cambril la imatge.


Trobava un seguit de pintures que evoquen clarament l’abast de la devoció que suscita, i que va més enllà de l’Urgell, la Segarra, la Conca de Barberà i les Garrigues, comarques que envolten amorosament aquest indret.

M’aturava per reiterar davant Maria, la meva pregaria; Senyora, intercediu per nosaltres davant del vostre Fill, perquè assolim finalment la llibertat com a poble !


De la Capella del Sant Crist, em colpia la visió del Crucificat, que podria haver lluït en un relat ad hoc; adquiria també el llibre ‘ Coronació Pontifícia de la Mare de Déu del Tallat’, d’Eugeni Ferrer i Cabrer.


Des de la troballa feta pel pastor del Senyor del Castell de Lloraç , fins al dia d’avui ha passat molta aigua per la fondalada del Maldanell.

http://goigsdelignasi.jimdo.com/l-urgell/rocallaura/

M’enduia la pau que m’havien transmès en el decurs de la celebració litúrgica.